6/21/10

ayah ibu...

ayah dan ibu...ayah dan ibu...
itulah permulaan kami...
dapat melihat bulan dan matahari...
aaahaiii..ayah dan ibu...

alamak..dah x ingat lirik plak..ngee
lagu allahyarham sudirman..
bile dengar rase sebak..
bile teringat rase pilu tambah segan sebab x dapat nyanyi sampai habis..

ayah dan ibu..
itulah permate dan anugerah allah pade kite..
kasih sayang yg dicurahkan x ternilai untuk dibalas..

selagi masih ade, peluklah mereka, cium mereke sepuasnye..gembirekanlah hatinye..
sebab bile mereka dah tiade, x kan ade lagi penggantinye...

mungkin kite x rase mereka berharge sebab diowang masih ade depan mate..masih sihat, masih kuat, tapi cube tanyakan pada insan2 yg sudah x punya ibu ayah di dunia ini? mengalir air mate mereke, kesal..kerana sewaktu ayah ibu masih ade, tiade penghargaan dari mereka..

ade kawan2 yg selalu datang, bercerite dan mengadu kesedihan dan kerinduan mereke kepada ibu dan ayah yg sudah tiade..masa ibu ayah masih ade, bile disuruh masak, sejam kemudian baru pergi masak, suh buang sampah, macam2 alasan diberikan, bukan saje alasan, dengan muke muncung sampai leh sangkut hanger 14 keping pown ade..belom lagi ngn jalan sambil hentak kaki bagai nak roboh umah papan 2 tingkat cz bengang sesi tonton tv kene kacau ngn mak..owang ng sedap lyn cite best kene gi buang sampah plak..
tapi bile dah x de,kehilangannye dirase..x de lagi orang yg betol2 kasihkan kite, x de lagi org yg seronok masak untuk kite..x de lagi orang yang tau kite suke makan ape..penyesalan datang bertalu..air mate mengalir laju2..

aku sendiri mengambil pengajaran, selagi mereka masih ade, curahkanlah segale cinte dan kasih sayangmu pada mereka..semuge semua ibu dan ayah didunia bahagie dan dihargai oleh anak2 mereka..

ummi, abuya.. i lebiu so much..tiap hari nak tgk umi abuya gelak2 gumbira..sorry selalu curik2 cium umi ngh masak sampai terkejut berok..sory selalu mintak abuya peluk...sebab alaq sentiase takot x puas bersame umi n aby...time kasih banyak2 sudi jadi ummi aby alaq..semuge allah kasihkan ummi n aby n bagi kebahagiaan melimpah ruah dunie dan akhirat..amiinn

6/20/10

belog ini agak lame sepinye..sunyi..aku pown x cukup mase nak berjalan2menerjah belog kawan2...alahai...sedehnye bunyik..hehe...
sesi mendaftarkan diri untuk subjek sem depan sedang berlangsung di pc ini dan aku dengan jayenye mengambil kesempatan mengupdate belog yg makin usang..mmuaahh luv u all..
terime kasih saye ucapkan kepada pengunjung yg selalu memberi sokongan secare sengaje atau xsengaje..terime kasih juge kepada mak bapak saye yg x taw saye ade belog..uff..najla dah kelaut..merepek~
cuti ni aku dapat mempelajari n merenung beberape nilai murni yg simple tapi ramai owang x perasan..macam aku..aku pon x perasan sebelum nih..
nak cakap pasal tetamu yg datang ke rumah..
selalu people akan rase rimas bile sentiase ade orang datang rumah n kite kene pakai tudung nak tutup aurat 24 hours kan..kan...nak kene wat air, masak sedap2..tapi dalam kerimasan tu, aku dapati 1 kenikmatan dan keberuntungan bile tetamu datang rumah kite..terimbau kembali bagaimana rasulullah s.a.w memuliakan tetamunye..sampaikan makanan terakhir yg baginde ada pada hari itu diberikan kepada tetamu..cz sebenarnye tetamu itu datang membawa rahmat dan pulang membawa dose2 kite bersame..haaa...cam besh je bunyinye tuh..
so..bile dah sedar tu, aku rase manisnye malah excited gile bile ade tetamu nak datang rumah..best sgt..kadang2 diowang bawak buah tangan..bertambah rezeki hari tu kann..
pesan najla : kite kene sentiase sayang setiap manusia yg ade kat muke bumi nih tanpe mengire bangse or negare...bersatu atas name islam yg mulie..daaaaaa
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...