8/9/10

hari yg sensitif

esok puase!macam x caye je..tahon lepas terase macam ramadhan terakhir aku sambut kat dunia nih..tapi esok, masih ade ramadhan untuk aku..alhamdulillah..mudah2an ramadhan kali ini dapat aku manfaatkan dengan semaksimum yg boleh...insyaallah..
aku terase macam baru je masuk UM semalam, sedar x sedar dah 3x ramadhan aku sambut kat sini...terase cepat mase berlalu..usie pon makin bertambah..teringat pule kenangan2 lama yg x mungkin akan berulang..sebentar lagi akan menjengah pule alam pekerjaan...dan melalui liku2 hidup sebagai org dewasa..oh my god...biar betull!...

hari ni memang agak sensitif..hampir mengalir air mate dek kerane gurauan seseorg..x tawlah klu die x bergurau tapi aku sedeyh...x salahkan die tapi aku terase..nak wat cam ne, dah terase...
teringat pule kisah nabi menegur saidatina aisyah yg pernah bergurau dengan seseorg..x ingat die gurau pasal ape tapi nabi cakap, kate2 yg dilontarkan saidatina aisyah itu, klu dicampak kedalam laut, maka laut tu akan busuk sebab kate2 tu busuk sgt..mungkin kate2 tu wat org terase or kecik hati kan...tapi klu saidatina aisyah yg bergurau, mgkin bg kite x de la teruk mane gurauannye klu nk bandingkan dengan guraun kasar kite saban hari kan..tapi cube bayangkan, klu kate2 aisyah boleh wat laut jadi busuk, kate2 kite plak cam ne??hmm..hari ni bile dah terase ngn kate2 org, jd teringat plak kisah tu..ia menunjukkan nabi suruh kite jage hati n perasaan org laen..tapi kite jage ke??
kadang2 rase macam dah jage hati org tapi sebenanrnye byk gak hati yg terluke dengan kate2 kite..kite x taw sume tu..klu tau pon maybe wat2 x taw je..hmm klu x bergaul dengan org ok la kot..x de saketkan hati sesiape..tapi leh ke?nak kwn ngn monyet?kite plak sket hati ngn die..hmmm...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...