1/13/11

Trima Kasih Mbah Gondrong

pelik kan name die??mbah gondrong..aku pown gelak mase 1st time dgr name die..tapi dgn izin Allah, die gak la insan yg telah berjase menyembuhkan mak saye yg disihir orang..ye la..memang Allah yg sembuhkan..tapi asbab tu..ha...Mbah tu yg tolong ubatkan..ok..faham??haa kang ade yg kate aku kufur nikmat pulak klu x terangkan btol2..bak kate ustz aku..korg nih pon kdg2 blur gak..ye dak??hehe ok..dah kelaut..

act..akhir tahun lepas.my mummy saket agak terok..sampai x leh bercakap..mcm ade ulser kat pangkal lidah..tapi bile doktor cek kate x de ape2 yg x ok..sume ok je...hmm jadi apakah jenis kesakitan yg mak aku tanggung nih ye??

so ntah cam ne, my daddy kenal ngn mbah gondrong ni pon aku x taw lah kan..tapi my daddy pown dah rujuk2 la kat mak aku..tanye ok ke klu mbah tu dtg umah kitorg..

tunggu punye tunggu punye tunggu...mak aku saket maken teruk tapi mbah gondrong tu sentiase busy direbut org sane sini..ye la..bukan mak aku je yg saket dlm dunie nih..

so mak aku x ckp pe pon.die doa je..die mintak kat Allah, klu betol mbah ni la org yg leh bantu kami, make permudahkanlah die dtg rumah kami..

tanpa diduge, suatu hari yg indah tu..k tu aku yg tambah..

mbah tu call my daddy n ckp die nk dtg tgk mak aku..

so my daddy pon gi amek die n bwk balek ke rumah..

alkisah,setelah mbah tu scan my mummy, die ckp tu bukan saket biase..pastu die pon masok bilik untuk solat n melakukan rawatannye..tu la..care die wat perubatan..die solat..pastu duduk lame atas sejadah..wirid la kot..

mak aku kat ruang tamu ngn kami la..

lame mbah tu wat 'kerje' die..n mak aku punye saket makin menjadi2...

pastu mbah keluar n selak tikar getah rumah aku..btol2 depan pintu rumah..masyaallah..banyak giler semut hitam..bukan segerombolan lagi..bergerombol-gerombol..

mbah arahkan kami bakar semut2 tu sampai habis n cari lubang die pastu siram ngn minyak gas..

mase kami buat task tu, mak aku kate leher die berdenyut2..tapi pas kami habiskan riwayat semut2 tu sampai ke lubangnye, mak aku teros sehat...teros leh bercakap!

alhamdulillah..lepas tu memang mak aku terus sehat..rupe2nye mbah kate ade orang nak buat jahat kat mak aku..die hantar 1 roh jin pada setiap seekor semut hitam tu..korang bayangkan la klu seangkatan semut2 tu macam mane punye banyak roh jin yang digunekan untuk finishkan riwayat my mummy..eii..jahat tol org nih..x ingat nk mati nih..

tp x pe lah..biar Allah yg membalas segalanya di akhirat nanti..yg penting mak aku dah sihat!

so aku memang nak offer korg la..klu ade sedare mare ke, adek beradek ke, kwn2 ke yg saket, korg contact mbah gondrong nih melalui facebook die..antar je msg kat situ..pas tu deal ngn die..i'allah boleh sihat..sebab ramai gak org yg dah sihat berubat dgn die..even die ulang alik m'sia, indonesia, tp die ade assistant kt cn yg manage sume urusan..

ade sorg auntie chinese tu..*masuk islam secare rahsie* jgn gitaw org len!..
mintak pelaris kedai dgn mbah nie...sampai x cukup tangan nak lyn customer..siap ajak aku keje kat kedai die plak..haa ye lah auntie, saye belaja kt um nih memang nk keje kat kedai sayor!hehe..syok!

alhamdulillah..sume tu kelebihan yg Allah bg kat mbah kan...ni iklan x berbayar taw..
aku buat entry nih cz my daddy suh..die kate dah ade org hebat cam nih x kan nk simpan pulak..ne la taw, ade kwn2 kite yg saket, family yg bermasalah, leh la ikhtiyar n berusahe dgn mbah ni kann..tol x?

ok..korg gi kat FB..search perubatan alternatif rawatan islam

atau klik sini
http://wwwperubatanalternatif.blogspot.com/




klu nk tanye pape, tanyelah..kat mbah teros pon leh..kat aku pon leh..tp jgn tanye pelik2 sebab bukan aku yg ngubat org bang oiii...hihi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...